40 godzin dla Jezusa
Adoracja Eucharystyczna
Piątek - Sobota od godz. 7.30 do 17.00
Piątek
8.30 - 10.00 - Teresa Ćwik
10.00 - 11.00 - Celina Melion
11.00 - 12.00 - Anna Mróz
12.00 - 13.00 - Zofia Borek
13.00 - 14.00 - Jan Pakuliński
14.00 - 15.00 - Elżbieta Murziak
15.00 - 16.00 - Faustynum
16.00 - 17.00 - Helena Łachacka, Irena Woźnica
Sobota
8.00 - 9.00 - Teresa Ćwik
9.00 - 10.00 - Wiesława Kamińska
10.00 - 11.00 - Celina Melion
11.00 - 12.00 - Anna Mróz
12.00 - 13.00 - Zofia Borek
13.00 - 14.00 - Jan Pakuliński
14.00 - 15.00 - Krystyna Przybyłowska
15.00 - 16.00 - Faustynum
16.00 - 17.00 - Dzieci z koła różańcowego
Nabożeństwo czterdziestogodzinne ma bardzo bogatą historię, symbolikę i tradycję. Nawiązuje do przebywania w grobie Jezusa przez 40 godzin. Liczba 40 jest często wymieniana w Biblii i zawsze oznacza święty czas. Przed rozpoczęciem nauczania Jezus przebywał na pustyni przez 40 dni, tyle samo czasu padał deszcz w trakcie potopu, Żydzi wędrowali przez pustynię przez 40 lat.
Dawniej nabożeństwo czterdziestogodzinne najczęściej służyło jako wprowadzenie do Wielkiego Postu. W dzisiejszych czasach jednak mówi się nie tyle o czterdziestogodzinnym nabożeństwie, co o dłuższej adoracji, bez określania czasu jej trwania. Termin ten zachował się w praktyce duszpasterskiej i zwłaszcza w Polsce określa się nim trzydniową adorację, odbywającą się albo w trzy kolejne niedziele przed Wielkim Postem, albo przez kolejne trzy dni do Środy Popielcowej. Zachęca się również, by urządzać je w Adwencie czy też przed ważnymi momentami dla danego Kościoła lokalnego.
Dawniej w niektórych diecezjach było sprawowane bez ustanku w kolejnych parafiach: gdy tylko kończyło się w jednym miejscu, rozpoczynane było w następnym. Taka też tradycja obowiązuje w diecezji łomżyńskiej. W ten sposób w diecezji nieustannie, przez okrągły rok, trwała adoracja Najświętszego Sakramentu. Celem tej adoracji jest pogłębienie zjednoczenia z Chrystusem całej wspólnoty wierzących, która gromadzi się w kościele, gdzie sprawuje się i przechowuje Najświętszy Sakrament. Wywodzi się ze Mszy św. i ma prowadzić do pełniejszego w niej uczestnictwa. Dlatego głównym akcentem wystawienia Najświętszego Sakramentu powinna być uroczysta Msza św. na rozpoczęcie i zakończenie adoracji.